DNA 75 Color, 250 Color

581 files

1. StattQualm + EVOLV

Mein Squape-Thema, jetzt um einige Einstellmöglichkeiten erweitert - wobei ich die Funktion als Powerbank bewuß ausgelassen habe, ebenso eine Datumsanzeige. 
    EINE BITTE AN ALLE, WELCHE DAS THEME HERUNTERLADEN UND NUTZEN, ODER AUCH NUR TESTEN - BITTE GEBT FEEDBACK, NUR SO KANN ICH OBJEKTIV WEITERE VERBESSERUNGEN, ÄNDERUNGEN EINPFLEGEN. Abgesehen davon ist jedes Feedback auch Lohn der Arbeit, welche dahintersteckt. Kritik ist auch Anerkennung der Arbeit, solange Dogmen wie der Verzicht auf Datumsanzeige, oder auf das bewusste ignorieren der Funktion als Powerbank nicht in Frage gestellt werden. 
    Viele Einstellungen und Darstellungen sind auf den Screenshots nicht zu sehen, da nur dargestellt wird, was auch verfügbar, oder machbar ist. Ich bin bemüht, die Darstellung möglichst aufgeräumt und übersichtlich zu bewahren.
    Wie oben zu erkennen, habe ich die Farbigkeit geändert, das Erscheinungsbild weiter gecleant - der Dateiname lautet zum derzeitigen Stand SQUAPE_dark_V4-7. 
    Die folgenden Screens entsprechen der bisherigen Version, diese steht weiterhin zum Download, die  Datei ist jetzt umbenannt in SQUAPE_copper_V4-6; Updates werde ich nur auf ausdrückliche Nachfrage einpflegen (es sollte jedoch jedem ein leichtes sein, Wallpaper 2 zu speichern und in die aktuelle Version einzufügen). 

Weiter unten habe ich zusätzliche Wallpaper angefügt, diese sollten sich mit der linken Maustaste herunterladen lassen - ich werde fortan das EVOLV-Thme nicht weiter getrennt aktualisieren, da es bis auf die Wallpaper keine Unterschiede (mehr) gibt.
    In die Darstellung von Akkuanzeige und Uhrzeit sind sehr viele Variablen in Abhängigkeit von 12/24h-Anzeige, gewählte Darstellung und Auswahl eingeflossen, dass ich trotz aller Sorgfalt und Tests Überlagerungen und fehlerhafte Darstellungen nicht hundertprozentig ausschließen möchte/kann. Sollten Fehler auftreten, bitte ich um Feedback (möglichst mit Foto) um eventuell auftretende Fehler zu beheben! 
    Hinzugekommen ist unter anderem ein Menüdialog, in welchem sich eine Zeitanzeige für den Lockscreen, sowie für den Mainscreen konfigurieren lässt. Die Akkuanzeige lässt sich nun auch konfigurieren; unabhängig für Lock- und Mainscreen: Aus-Prozent-Balken. In jedem Fall wird bei Akku <10% eine Warnung eingeblendet, mit aktuellem Akkustand in Prozent.
    Den Mainscreen habe ich nach wie vor clean gehalten, eine Info über den aktuellen Modus (Replaying, Temp, oder Watt) lässt sich einschalten. Weiterhin sind die Preheat-/Punchdialoge überarbeitet. !
    Inspiriert durch ein anderes, bestehendes Design - von Diederich .  Nicht unerwähnt bleiben sollen JasonVillamil, welchem ich die Basics verdanke und Frank 65 , dessen Theme ich die Prehead-Steuerung verdanke. 
    Mein Dank geht an zark, von welchem ich Feedback und auch Kritik zu meiner bisherigen Arbeit erhalten habe.
    Ich habe ganz bewusst nicht ALLES eingedeutscht - deutsch ist teilweise echt zu lang und hört sich an einigen Stellen auch einfach blöd an. 

54 downloads

(1 review)

0 comments

Updated

2. Evolv by gwyar

Dieses Theme wird fortan nicht mehr eigenständig aktualisiert - es entspricht dem Theme StattQualm  und unterscheidet sich jetzt nur noch durch die beiden Wallpaper. Für eine aktuelle Version daher bitte entweder beide Wallpaper abspeichern oder bei StattQualm herunterladen und in die aktuelle StattQualm-Version einfügen. Ich bitte um Verständnis für diese Vorgehensweise.

Inspiriert durch ein anderes, bestehendes Design - von Diederich .  Nicht unerwähnt bleiben sollen JasonVillamil, welchem ich die Basics verdanke und Frank 65 , dessen Theme ich die Prehead-Steuerung verdanke. 
    Mein Dank geht an zark, von welchem ich Feedback und auch Kritik zu meiner bisherigen Arbeit erhalten habe.

26 downloads

(0 reviews)

0 comments

Updated

3. Borderlands

A theme based on one of the best looter shooters ever created.

1 download

(0 reviews)

0 comments

Submitted

4. Evolv DNA 250CM

just one of many coming of this theme for different devices , this is actually my favorite theme out of all the ones i've done so far because its clear and easy to read.
    if you fancy chatting about a theme ,device , a theme creator yourself ,  anything DNA join the facebook group 
    https://www.facebook.com/groups/427022221169933/?ref=bookmarks

18 downloads

(0 reviews)

0 comments

Updated

5. Paranormal 250C

just one of many coming of this theme for different devices , this is actually my favorite theme out of all the ones i've done so far because its clear and easy to read.
    if you fancy chatting about a theme ,device , a theme creator yourself ,  anything DNA join the facebook group 

63 downloads

(1 review)

0 comments

Updated

6. Triade 250C

http:// https://www.facebook.com/groups/427022221169933/?ref=bookmarks

31 downloads

(0 reviews)

5 comments

Updated

7. Drone 250C

41 downloads

(0 reviews)

0 comments

Updated

8. Тема на русском

Разработана на базе тем Frank65, все интуитивно понятно, подсказки по каждой функции на русском
    Версии старше 1,3,0 более подойдут продвинутым пользователям
    Версия 1.4.4 с частичным управлением преднагревом с главного экрана
    Версия 2.4.5 с полным управлением преднагревом с главного экрана
     (тема действительно сложная, но позволяющая филигранно отстроить мод )
    Это моя самая сложная, рассчитанная на опытных пользователей, тема.  Более подходит для DNA 250c на трех аккумуляторах (для иных конфигураций могу сделать поправки, по заказу ). После перегрева платы, добавил отображение температуры платы при нажатии кнопки Fire на главном экране (так же добавлено отображение времени в поле сообщений платы (Включается отдельной кнопкой)
    На экранах USB и Powerbank добавлено как изменение цвета цифр при большом нагреве, так и описание режима работы (заряд/разряд)
    Тема построена так, чтобы не вчитываться в цифры и значки, а по цветовому оформлению видеть опасные состояния мода
    Доступ к поверхностным настройкам температуры, мощности, преднагрева (включая тип  преднагрева и режим Warmith) прямо с главного экрана.Отображение на главном экране профиля, индикаторов преднагрева, пиковой и текущей температуры, мощности, времени затяжки, вольтажа, ампеража, параметров сопротивления, сообщений платы и подсказок на РУССКОМ для простоты использования настроек
    Быстрый доступ к глубоким настройкам сопротивления прямо с главного экрана. Возможность установки  "комнатной"температуры для более корректной настройки холодного сопротивления
    Доступ ко всем настройкам мода из одного меню
    На вкладке графики отображение времени и даты затяжек
    Увеличенный функционал режимов Replay и термоконтроль
    Смена оформления экрана при выборе потенциально опасных настроек
    Увеличенная разрядность переменных для более точного контроля и настроек параметров + переключение шага регулировки 0.1 , 0,5  ,1  , 5 Ватт и 1 °Cили 5 °C
    Простая навигация, без многоярусных переходов, возврат на главный экран из любой вкладки, возврат на предыдущий экран- удержание кнопки "вниз"
    Режим Power bank стабилизирован и работает отлично
    Настолько развернутые настройки термоконтроля я объяснял в своих публикациях

82 downloads

(2 reviews)

6 comments

Updated

9. Mercedes AMG Theme For Paranormal DNA 250c

Mercedes-Benz AMG Theme For Paranormal DNA 250 color

5 downloads

(0 reviews)

0 comments

Submitted

10. LOGO

Mal ein anderer Ansatz - ich habe jedem Profil ein Herstellerlogo zugeordnet....
    Verdampfer gewechselt und geschwind das Logo durch entsprechende Profilwahl gewechselt:

Die Funktion als Powerbank habe ich bewuß ausgelassen, ebenso eine Datumsanzeige. 
    Viele Einstellungen und Darstellungen sind auf den Screenshots nicht zu sehen, da nur dargestellt wird, was auch verfügbar, oder machbar ist. Ich bin nach wie vor bemüht, die Darstellung möglichst aufgeräumt und übersichtlich zu bewahren.
    In die Darstellung von Akkuanzeige und Uhrzeit sind sehr viele Variablen in Abhängigkeit von 12/24h-Anzeige, gewählte Darstellung und Auswahl eingeflossen, dass ich trotz aller Sorgfalt und Tests Überlagerungen und fehlerhafte Darstellungen nicht hundertprozentig ausschließen möchte/kann. Sollten Fehler auftreten, bitte ich um Feedback (möglichst mit Foto) um eventuell auftretende Fehler zu beheben! 
    Hinzugekommen ist unter anderem ein Menüdialog, in welchem sich eine Zeitanzeige für den Lockscreen, sowie für den Mainscreen konfigurieren lässt. Den Mainscreen habe ich nach wie vor clean gehalten, eine Info über den aktuellen Modus (Replaying, Temp, oder Watt) lässt sich einschalten. Weiterhin sind die Preheat-/Punchdialoge überarbeitet. !
    Ich habe ganz bewusst nicht ALLES eingedeutscht - deutsch ist teilweise echt zu lang und hört sich an einigen Stellen auch einfach blöd an. 

8 downloads

(0 reviews)

0 comments

Updated

11. Dragon Theme

A Modified Vicious Ant DNA75c Theme but with Dragons.....Enjoy

12 downloads

(0 reviews)

0 comments

Submitted

12. Can't read Sh^t

I wanted a theme that was easy to read in most lighting conditions. I wasn't going for something kick-ass, cool or pretty. I just wanted to see the stuff on the screen.
    I changed the font, changed the  colors for some of the text and highlights. I moved a few things around, and changed some names to protect the innocent from  eyestrain.
    I put this together in a few hours, starting off from Jason Villamil's 'Enhanced Default Theme'. I'm probably going to do some more tweaks to this but it should work alright now.
    Please double check my power or temp settings before using an atty. This was made on an HCigar VT75D.
    If you like it, or hate  it bit have constructive criticism, please leave a comment. 

EDIT (2019-03-21)
    The 8 profiles on the device are set as follows: Watts 1, Watts 2, Watts 3, SS316, SS316 +, SS316 ++, Nickel 200 and Titanium.
    I only use Kanthal and SS 316 coils, so I kept Ni200 and Ti as it was from stock.
    Adjust temp or watts by moving the highlight up or down to the desired segment, and hitting middle select button. (the watts or temp will turn GREEN so you know it is in up-down adjusting mode). Tap up or down until you are where you want, then hit the middle button agian to set the temp / watts. 
    If you STILL cannot adjust temp, please reply below.
    NOTE: the text in sub menus is VERY tiny. I will need to work on this some more. The main screen is easy enough to read, but you will have a tough time with the diagnostics.

220 downloads

(0 reviews)

2 comments

Updated

13. Going Dutch

Wanted an Orange theme so i came up with this , we also have a facebook group link below

25 downloads

(0 reviews)

0 comments

Updated

14. 250C Paranormal Taifun Edition Theme

Das ist meine vorstellung davon wie ein praktisches und übersichtiliches theme für die taifunedition der paranormal aussehen sollte.

121 downloads

(1 review)

1 comment

Updated

15. Corrections

Theme for Correction officers and workforce a like 
    https://www.facebook.com/groups/427022221169933/

10 downloads

(0 reviews)

0 comments

Submitted

16. Color Themes (13 colors available)

Based on the default theme with some extensions.

128 downloads

(0 reviews)

0 comments

Updated

17. Stewie Griffin

43 downloads

(0 reviews)

0 comments

Submitted

18. The iOS Theme

The iOS Theme. Available in 4 COLORS.

Made with extra care from scratch, I'm happy to give you The iOS Theme!
    The iOS Theme supports Replay on both DNA 75c and DNA 250c boards. This theme utilizes everything a DNA color board has to offer.
    This creation was inspired when i saw that big beautiful battery icon of an iPhone while i was vaping. I wanted that for my mod ASAP... and thus my creativity journey begun. Hope you enjoy the result!

Available Colors:
    *Colors are based on the default wallpapers for iPhone XS, XS Max and iOS12

iOS12:                                                      Space Grey:                                                       Silver:                                                       Gold:

Main screens:
                       Replay:                              Temperatute Control (TC):            Regular Wattage mode:

Icon Menus:
         Phone:                                              Safari:                                          Messages:                             iTunes:

Swap Time for Battery %:

Advanced Live recording options with color mapping:

Battery info support for up to 4 batteries:

Credits to Apple and their iOS graphics team for the inspiration. Leave your thoughts down in the comments and remember... reviews help!

The iOS theme is provided for free. If you like my work and want me to create more DNA color themes, you can always support me with a secure PayPal donation by clicking the button below:

You can find my other theme here: Mx2 (Available in Green & Blue)

4,072 downloads

(6 reviews)

11 comments

Updated

19. Clean Colors (75C/250C w/Replay! - Many colors available)

Note: The lightning bolt on the battery is only visible while charging.
    Replay ready! (TC and wattage modes available too) - See below if you are having trouble with Replay Main menu is on the top right You can hide data on Main screen in Display settings (resistance, voltage, etc) You can hide date/time from Lock screen in Time Config page (also can choose MM/DD or DD/MM date format) There is now a ONE WATT version for those who want one-watt increments on the main screen (regular version is 5-watt increments). Now available in BLUE, BLACK, GREEN, and RED see downloads page: Clean-Color--ONE-WATT-#_#.ecigtheme A LOT of other stuff.. check it out! --------------------------------------------------------------
    Replay info: This theme works with Replay for 75c devices (250c devices work with Replay by default). BUT you need to have the International Edition of EScribe 2.0 SP15.1 or later. Your 75c needs to have the right firmware as well (at least 1.1 SP33.2 -  that one works for me), once you update ESscribe and connect your device it should prompt you to update firmware. You also MUST enable Replay in your EScribe profile for it to work.
    Using replay: once the above has been completed, load this theme and switch to a replay-enabled profile. There should be a "NO REPLAY" button seen on the main screen. This means there aren't yet any puffs to save. So take a few puffs, until you find one you like. Then the button should change to "SAVE," and you can click that to save that latest puff. Once Saved, the button changes to "PLAYING" and you are in Replay mode. Click that if you want to end Replay. 
    If you are having trouble, check the Replay menu because it gives you more info: 
    Replay Available (if theme/coil supports Replay [read-only]) Replay Ready (Replay is ready to be activated [read-only]) Replay Active (you can toggle this switch to save your last puff and activate Replay).  You also cannot use a plain kanthal coil for Replay. You can use any temp sensing wire, including combinations (e.g. SS wrapped with kanthal).  --------------------------------------------------------------
    If anyone has suggestions, improvements, bugs, or anything else, please reach out in the comments below and/or leave a review. New update coming soon!! Thanks!
    Here are the available color options. Let me know if you have requests for others.

10,303 downloads

(18 reviews)

114 comments

Updated

20. Biohazard by KnoRke (optimized for LostVape Triade)

First off - I changed the original Gauges Theme to my personal liking. 

Thanks to SirTimmyTimbit for creating an awesome Theme!

I changed some of the graphics to a cleaner more industrial look and feel. I also changed the colors to a chemical green with white and grey instead of the fluffy colors that were used before.
    Hope you like it
    Greetings
    KnoRke

116 downloads

(0 reviews)

0 comments

Updated

21. English version of the theme in Russian

English version of my best theme

62 downloads

(0 reviews)

0 comments

Updated

22. Slainte theme

Credit goes to Fr33sp1r1t  and JoeCockBill. Re-skinned and tweaked to my liking for St. Patrick's Day. Added a few conditions; batt level, room temp, board temp, battery voltage color change to red at certain levels, evlov icon for settings menu, text size....

11 downloads

(0 reviews)

0 comments

Updated

23. Русская версия темы от Frank65

Русифицировал лучшую, на мой взгляд, тему от  Frank65 .
    Заменил иконки. Немного перекрасил.
    В новой версии поправил мелкие недочеты.
    В версии с "БП" разделительные полосы перекрашены в белый цвет.

155 downloads

(4 reviews)

10 comments

Updated

24. Thin Blue Line

Custom Theme Request : Thin Blue Line
    join the DNA facebook page
    https://www.facebook.com/groups/427022221169933/

77 downloads

(2 reviews)

0 comments

Submitted

25. Лаконичная тема

Увеличенные значения  мощности,без лишних деталей.

8 downloads

(1 review)

0 comments

Submitted