Jump to content

TSM check


Recommended Posts

First time poster and i am all self taught so bear with me. I'm using a wire coil embedded into a ceramic cup. Ive managed to make a accurate custom curve measuring res at different temps with an external probe every 100f, however currently running into issues showing live temp and passing the tsm check. From my understanding the device has to sense a rise to 200f in a certain amount of time for it to pass the tsm check however my material takes a little longer than the check so it kicks into wattage mode. I have manged to fake it by setting a fake res point near my cold res @200f  with all accurate data points after that but this is just a work around. Is there anyway to extend the tsm check a little longer? perhaps a toggle when in session mode? my material take about 5 seconds to heat up to 200.

 

Erstmaliges Poster und ich bin alles Autodidakt, also haben Sie Geduld mit mir. Ich verwende eine Drahtspule, die in einen Keramikbecher eingebettet ist. Ich habe es geschafft, mit einer externen Sonde eine genaue benutzerdefinierte Kurve zu erstellen, bei der die Auflösung bei verschiedenen Temperaturen gemessen wird. Derzeit treten jedoch Probleme auf, die die Live-Temperatur anzeigen und die TSM-Prüfung bestehen. Nach meinem Verständnis muss das Gerät in einer bestimmten Zeit einen Anstieg auf 200f erkennen, damit es die tsm-Prüfung besteht, aber mein Material dauert etwas länger als die Prüfung, sodass es in den Wattmodus wechselt. Ich habe es geschafft, es zu fälschen, indem ich einen falschen Auflösungspunkt in der Nähe meiner kalten Auflösung @ 200f mit allen genauen Datenpunkten danach gesetzt habe, aber das ist nur eine Problemumgehung. Gibt es trotzdem die Möglichkeit, den tsm-Check etwas länger zu verlängern? vielleicht ein Umschalter im Sitzungsmodus? Mein Material braucht etwa 5 Sekunden, um auf 200 aufzuheizen.

 

Thank you

 

Edited by balt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...