All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. gwyar

gwyar's Themes

Hier stellt sich natürlich die Frage, wie mit den Möglichkeiten verschiedener Profile umzugehen ist, bzw. was vom Hersteller vorgesehen ist. Ich favorisiere die Nutzung der Profile dahingehend, dass ich meinen Verdampfern eigene Profile zugeordnet habe ("Salix" / "N'[duro]-MTL" / "N'[duro]-scr" / "N'[duro]-DL" / "Pharao" / "Zeus" / "Ammit MTL" / "Brunhilde"). Von hier an möchte ich EScribe nicht mehr bemühen, sondern alle Änderungen der Konfiguration direkt am Akkuträger vornehmen, also Wechsel der Wicklungen, der Materialien usw... Der Gedanke dahinter - Verdampfer wechseln, entsprechendes Profil einstellen, fertig. Ich sehe (für mich) weniger Sinn darin, nach jedem Verdampferwechsel ein in EScribe vorkonfiguriertes Profil neu anzupassen. (Oder ich habe da jetzt was falsch verstanden). Aber das ist hier das Schöne; sich mit anderen über deren Beweggründe, also weshalb etwas in welcher Form umgesetzt wird, auszutauschen 😃
  3. M.D.

Zeus Theme

schon sehr schön...aber....leider ist das Datum nur halb zu erkennen und die Ladeanzeige oben ist iegendwie doof, das sieht aus als wäre da n Brett vorm Kopp 😮 Kann man nicht die Ladeanzeige nach unten machen? Und die restlichen Anzeigen nach oben? DANN wäre es perfekt
  4. Inspector Gadget

The Lights, the lights! (read: LED when charging)

Thank you for the response, much appreciated! I'm seriously colourblind but noticed indeed the aforementioned colours, confusing me a bit. Again thank you, very helpful, much obliged!
  5. Inspector Gadget

Device-monitor - bug with Units?

Apologies, had to get G00gle Translate; Understood, thank you. That is then a wee bit different versus how eScribe itself works, as you can set the unit of Measurements. I guess the Device Monitor is not using any of those parameters then. Too bad, as I still think it is an omission within the Device Monitor application. Because for some devices that use the DNA Go board, you can not set the unit of measurement within the device itself..
  6. Redman2u

Munki

thank so much. glad you like it
  7. zark

gwyar's Themes

Вы совершенно правы, глупые действия пользователя могут обмануть чипсет, но я стараюсь установить максимально возможную защиту от дурака. Например, я точно знаю что если в EScribe нет ТС профиля для какого то материала катушки, то и в моей теме будет невозможно включить ТС или Реплей (условия переключения учитывают является ли материал термо контрольным ). К тому же при использовании, неподходящего для ТС режима, провода чип выдаст ошибку . Еще раз спасибо за дискуссию, с Вами приятно общаться!
  8. gwyar

gwyar's Themes

Es ist relativ schwer, komplexe Themes eines anderen Autors in ihrer vollen Funktion zu verstehen, noch dazu wenn die verwendete Sprache einem fremd ist... Aber ich denke, es besteht weiterhin das Problem, dass es möglich ist, bei zuvor eingestelltem Modus die Bedingungen zu verändern; zum Beispiel bei aktiviertem TC nachträglich eine ungeeignete Drahtsorte einzustellen (als Beispiel Kanthal). Mit den derzeitigen Möglichkeiten können wir nur eine Warnung anzeigen, aber den falschen Betrieb nicht verhindern.
  9. gwyar

gwyar's Themes

Die Mehrstufige Leistungsanpassung habe ich auch bereits seit Längerem implementiert; in Bezug auf die Bedeutung und Relevanz der Genauigkeit des Spulenwiderstandes (also noch genauer als 1/1000 Ohm) verfolge ich eine komplett andere Philosophie, auch unter Berücksichtigung der physikalischen Gesetze. Wenn überhaupt sehe ich eine relevante Bedeutung dieser Genauigkeit im Bereich des TC-Dampfens, aber genau wegen dieser Unwägbarkeiten haben wir ja heute den Replay-Mode. Über diese Thematik und deren Bedeutung in der Praxis (des Dampfens) kann man sicher am Stammtisch lange kontrovers diskutieren - leider ist dies hier nur sehr eingeschränkt möglich, da unsere unterschiedlichen Muttersprachen sicherlich zu Missverständnissen führen könnten. Es ist sehr schade, denn ich tausche mich gerne sachlich mit jemanden aus, welcher ebenfalls sehr viel Zeit in die Umsetzung seiner Vorstellungen investiert.
  10. zark

gwyar's Themes

Я уже реализовал регулировку мощности с шагом 0,1 Вт 0,5 Вт 1,0 Вт 5,0 Вт,но как показала практика из за отклонений в химическом составе проволоки для ТС катушек, чипсет не всегда выдает корректные результаты. Но при ручной корректировке сопротивления и комнатной температуры можно очень эффективно исправлять несоответствия кривых ТС и реальных параметров материала проволоки
  11. Bob Paulson

Munki

Nice choice of font! Looks good bro'.
  12. dwcraig1

Bump fire

Does it fire longer than the maximum puff time that is set in EScribe? I would make it bump fire while connected with EScribe/Device monitor and see if it's the board that's supplying power to the 510 or if it's being powered directly from the batteries. I'm thinking that your 510 pin/wire is making contact with one of the battery wires perhaps.
  13. Yesterday
  14. InfernoRedBeast

Bump fire

I have the parinormal dna 250c. I have used the mod all day and it works fine unless I push on the battery door or give it a little bump and then it fires by itself and will not stop unless I unscrew the tank. After unscrewing the tank I can screw it back on and it will work fine again as long as I dont bump it or push on the battery door.
  15. retird

Bump fire

Which device do you have? Does it have external actuators (fire button)? Possibly could be wiring issue whereby bare wires may be touching causing constant firing.... just a guess as little information thus far....
  16. gwyar

gwyar's Themes

Das werde ich mir auf jeden Fall mal näher anschauen und mich gegebenenfalls inspirieren lassen 🤔 Da stehe ich auf einem anderen Standpunkt; einerseits überlasse ich das Festlegen des Widerstandes dem Chipsatz, andererseits müsste ich dann auch konsequenterweise die Leistungseinstellung im Bereich von weniger als 0,1 Watt vornehmen... Hier kann ich nur meine Freude zum Ausdruck bringen, dass die vielen Stunden "Arbeit" erkannt und anerkannt werden - leider gibt es mitunter sehr wenig Feedback...
  17. iambyrdman

Places to buy DNA 250c Enclosures for custom builds

A refresh and getting back on topic. Is there anyone other than Analog Box Mods selling enclosures now? Drip3D went away a while ago
  18. InfernoRedBeast

Bump fire

I grabbed my 250c this morning, put my tank on, took a pull and afterwords put it down on the table and it fired automatically. I had to take off the tank to get it to stop. Put tank back on and took another pull and it worked fine. Looked it over and pressed on the battery door and it automatically fired again and would not stop until I took off the tank. Just wondering if anyone else is having this problem. Any time I bump it, not really hard but bump it or press in on the bottom battery tray it fires buy it self and will not stop until i unscrew the tank. If I do not bump it or press on the bottom it works fine.
  19. I fixed it last night, download and install it again and it should have 3.4.
  20. Perfect, works great, thank you very much for being so responsive! Now I don't have to manually update the theme to include this anymore each time you make a new release. One minor issue, the About::Theme Rev still shows 3.3
  21. shehabismail

Lock screen

its evolv stock theme
  22. zark

gwyar's Themes

Ваш работа потрясает! Дизайн близок к совершенству. По вопросу принудительного включения Реплей на ТС профилях, я пошел по другому пути: для активации Реплей я добавил условие отключить температурную защиту, это условие стабилизировало использование Реплей для любого ТС профиля, независимо от настроек EScribe. По прежнему я не согласен с разрядностью значений сопротивления (по моему опыту изменение сопротивления в 0,0004 Омма ощутимо изменяет работу катушки), при ручной подгонке сопротивления 1/1000 Омма очень грубо. Еще раз палец вверх, вы создали один из самых интересных дизайнов!
  23. dwcraig1

Lock screen

Perhaps there's a setting in the theme that you are using that can control lock time.
  24. Check out version 3.4, added a toggle for your request.
  25. Last week
  26. Redman2u

Clouds

Version 1.0.0

14 downloads

Credit goes to : John Joshua Chua. Clouds theme was created using BlueRed Vader. Layout, wallpapers, font sizes and descriptions have been edited and tweaked by me.
  27. dwcraig1

Lock screen

Perhaps increase "lock time" (currently set to 240 minutes)
  28. shehabismail

Lock screen

I unticked this checkbox and uploaded settings to device, still same behavior
  1. Load more activity